Achter de schermen

Achter de schermen

Rood Fluweel staat voor eenvoudige en betaalbare software. Om alles betaalbaar te houden hebben we heel wat zaken geautomatiseerd. Heb je graag een idee wat we hiervoor allemaal doen?  Hier een lichten we graag een stukje van de sluier op...

Infrastructuur

Alle servers werken in de cloud waardoor er automatisch een nieuwe server wordt opgestart als er een een fysisch probleem zou zijn.  Ook de hosting van de websites wordt in het oog gehouden door onze hosting partner.

Software logging

Alle acties worden in een log bijgehouden.  Speciale acties worden in een auditlog weggeschreven.  En we hebben ook een foutrapporterings systeem (exception handling) dat alle fouten opvangt en deze bundeld zodat we de meest recente of meest courante kunnen uitfilteren.

We bekijken de logs op regelmatige basis om mogelijke fouten te detecteren.

Manuele en automatische testen

Alle code die geschreven wordt, wordt door een ander teamlid bekeken en gevalideerd.  Hierdoor kunnen we van elkaar bijleren en groeit onze kennis en vaardigheid.  En een fout vinden bij iemand anders is zoveel makkelijker dan bij jezelf.  We hebben hierdoor dus al een eerste manuele test binnen het team.

Ook wordt code die wij schrijven automatisch opgepikt door een buildserver.  Deze buildserver gaat dan de broncode dan testen (unittests).  Hierdoor kunnen we nooit een nieuwe versie online zetten als niet alle testen werken.  Het percentage van automatisch getestte code stijgt langzaam maar zeker.  En onze geganrandeerde kwaliteit dus ook.

Alvorens een versie online wordt gezet, wordt deze eerst op onze interne testomgeving gedeployed. Nadien wordt deze op "staging" (of pre-productie) gezet om nadien pas in productie (of live) te gaan.

Meldingsplicht?

Ondanks alle inspanningen die wij leveren, kunnen we niet over jullie schouders meekijken.  Wij doen er alles aan om onze kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.  Maar wij zijn mensen.  En mensen maken wel eens fouten. Dat is zo.

Als jullie merken dat er toch een onvolkomenheid is, dan zouden wij dat heel graag van jullie horen.  Wij doen er dan alles aan om alles zo snel mogelijk op orde te zetten.

    • Related Articles

    • De API gebruiken

      De url van de API is http://api.roodfluweel.be. Een overzicht van alle functies vind je op http://api.roodfluweel.be/Help. Vergeet niet dat elke oproep naar de API moet een bearer token moet bevatten in de HTTP headers. Bearer Token Om de API te ...
    • Ontvanger van de factuur aanpassen

      Aanpassen van de facturatiegegevens Je kan de facturatiegegevens niet zelf aanpassen omdat hiervoor de overeenkomst intern in ons systeem moet aangepast worden. Wie ontvangt een e-mail met de factuur? Je kan zelf kiezen wie een e-mail moet ontvangen ...
    • Hoe reset je de camera-instellingen van de ticketscan applicatie

      Als je onze ticket scan applicatie gebruikt, vraagt deze bij het eerste gebruik toestemming om je camera te gebruiken. Dit maakt het scannen van tickets snel en eenvoudig. Maar wat als je per ongeluk de verkeerde camera hebt gekozen of als je om een ...
    • Account resetten na de opstart

      De eerste maal dat je bij ons start, krijg je steeds een oefenperiode. Die periode zorgt ervoor dat je met je collega's het systeem wat kan leren kennen. Na de testperiode wil je natuurlijk wat opkuisen. We kunnen hier eenvoudig bij helpen. Het is ...
    • Aanpassen van de layout van de webshop met aangepaste CSS

      De (online ticketverkoop) webshop biedt geavanceerde functies waarmee beheerders de lay-out van hun webshop kunnen aanpassen door aangepaste CSS (Cascading Style Sheets) toe te voegen. Dit artikel leidt je door het proces van het aanpassen van de ...