Wat vermelden in je bevestigingsmail?

Wat vermelden in je bevestigingsmail?

Een bevestigingsmail is meer dan enkel een ticketbijlage. Het is hét moment om je bezoekers goed te informeren én warm welkom te heten. Hier vind je een overzicht van praktische informatie die je optioneel kunt toevoegen, afhankelijk van je locatie of voorstelling.

✨ 1. Hartelijke verwelkoming

Begin steeds met een warme boodschap. Bijvoorbeeld:

"Bedankt voor uw reservatie – we kijken ernaar uit u te verwelkomen!"

Je kan hier ook kort iets zeggen over het genre van de voorstelling, of wat de bezoeker mag verwachten (ontroering, humor, spektakel…).

🕖 2. Aanvangsuur en openingsuren

Vermeld duidelijk wanneer de voorstelling begint en wanneer de deuren open gaan:

  • “De voorstelling start stipt om 20u.”

  • “De foyer is open vanaf 19u30.”

Voeg eventueel ook toe of laatkomers nog toegelaten worden.

♿ 3. Toegankelijkheid

Bezoekers met specifieke noden apprecieren duidelijke info:

  • Is er een lift?

  • Zijn er rolstoelplaatsen?

  • Moeten ze vooraf iets melden?

Voorbeeld:

“Rolstoelgebruikers of bezoekers die gebruik wensen te maken van de lift, vragen we vriendelijk om vooraf contact op te nemen.”

🚗 4. Parkeren en bereikbaarheid

Maak het makkelijk voor mensen die nog nooit op je locatie geweest zijn:

  • Gratis of betalend parkeren?

  • Dichtstbijzijnde parkings?

  • Fietsstalling?

  • Openbaar vervoer?

Voorbeeld:

“Er is gratis parkeergelegenheid aan de overkant van het gebouw.”
“De dichtstbijzijnde bushalte (lijn 24) ligt op 2 minuten wandelen.”

💶 5. Betalen ter plaatse

Voorzie info over drankbonnen, cash, bancontact, Payconiq...

Voorbeeld:

“Door een zwakke internetverbinding is Payconiq soms onbetrouwbaar. We vragen om zoveel mogelijk cash te betalen.”

📱 6. Sociale media & contact

Voeg je Facebookpagina of Instagram toe:

“Volg ons op Facebook voor sfeerfoto’s en updates: facebook.com/onsTheater”

Geef eventueel ook mee hoe mensen contact kunnen opnemen bij vragen of wijzigingen.

🧒 7. Specifiek voor familievoorstellingen

Extra info bij kindervoorstellingen kan nuttig zijn:

  • Duur van de voorstelling

  • Vanaf welke leeftijd

  • Of er kinderstoelen of kussens zijn

  • Of er animatie of kinderopvang voorzien is

📝 8. Andere tips of weetjes

Denk aan:

  • Rookbeleid

  • Vestiaire

  • Of er pauze is

  • Of er eten en drinken voorzien is

  • Of tickets op gsm aanvaard worden of geprint moeten zijn

  • Fotografie of GSM-gebruik tijdens de voorstelling

💡 Tip

Hou de mail beknopt, en verwijs voor uitgebreide informatie eventueel naar een aparte pagina op je website:
      “👉 Alle praktische info voor uw bezoek: www.jouworganisatie.be/info”


    • Related Articles

    • Hoe reset je de camera-instellingen van de ticketscan applicatie

      Als je onze ticket scan applicatie gebruikt, vraagt deze bij het eerste gebruik toestemming om je camera te gebruiken. Dit maakt het scannen van tickets snel en eenvoudig. Maar wat als je per ongeluk de verkeerde camera hebt gekozen of als je om een ...
    • email marketing diensten

      Omdat Rood Fluweel goed probeert te zijn in wat we doen, kunnen we niet alles doen. Nieuwsbrieven versturen per e-mail doen we bijvoorbeeld niet. We raden jullie daarom graag volgende e-mail providers aan: YMLP Mailjet MyNuma (een Belgisch ...
    • Hoe tickets scannen met je smartphone

      Met Rood Fluweel kun je eenvoudig tickets van bezoekers scannen bij de inkom van een voorstelling. Hieronder vind je een stapsgewijze uitleg van hoe dit in zijn werk gaat. Voorbereiding Zoek in Delphi de voorstelling waarvoor je moet scannen Ga naar ...
    • Hoe stel je de start- en einddatums in voor de online ticketverkoop in Delphi

      Dit artikel legt uit hoe je de start- en einddatums voor de online ticketverkoop voor een voorstelling of productie kunt instellen. Vereisten Toegang tot Delphi Beheerdersrechten om verkoopdatums in te stellen. Niet elke gebruiker heeft hier rechten ...
    • Privacy voor je bezoekers

      Sinds de introductie van de GDPR in 2018 heeft Rood Fluweel verschillende zaken ondernomen om de privacy van je bezoekers nog beter te garanderen. Niet enkel onze eigen administratie, onze technische infrastructuur, maar ook jullie verplichtingen ...