Tickets afleveren

Tickets afleveren

Het aanpassen van de manier waarop tickets afgeleverd worden kan door de beheerder van het theater zelf worden aangepast.

Ga hiervoor naar het menu "Config / Levertype".

Je kan volgende opties meegeven aan de levertypes:

Prijs: je kan een bepaalde prijs toekennen aan een bepaald levertype.  Hierdoor kan je bijvoorbeeld een type "per post" aanmaken en hiervoor de prijs van de postzegel en enveloppe doorrekenen aan de klant.

Gebruik tickets als hoeveelheid: hierbij wordt de prijs vermenigvuldigd met het aantal tickets. Bijvoorbeeld: je kan per ticket aan de balie € 0,10 "afdukkosten" aanrekenen.

Ophalen aan balie: geeft aan dat het levertype beschikbaar is "aan de kassa".  Bestellingen aan de kassa voor anonieme klanten, zullen enkel tickets van dit type kunnen krijgen.

Print at home: geeft aan dat de tickets in PDF formaat naar de gebruiker kunnen verzonden worden.  Indien de bezoeker zelf tickets besteld met online betaling zal een leveringskost aangeduid met "print at home" automatisch verzonden worden.  Ook na een betaling die wordt ingebracht via delphi worden bestellingen met een levertype "print at home" automatisch verzonden via PDF.

Online beschikbaar: Enkel levertypes met deze optie geactiveerd kunnen via de "shop" worden besteld.  Alle types zijn steeds beschikbaar in Delphi, enkel de levertypes met deze optie aangeduid, zullen beschikbaar zijn voor de online bestellingen.

    • Related Articles

    • Afdrukken van tickets

      We streven ernaar om zo weinig mogelijk papier te gebruiken bij het aanbieden van Rood Fluweel. Maar tickets is nu één ding dat niet zomaar kan worden achterwege laten. Niet enkel de bezoekers vinden het belangrijk om nog iets in hun handen te ...
    • Tickets annuleren

      Ga naar een bestelling, of zoek het ticket terug via de klantenfiche Selecteer het ticket (of meerdere tickets) Klik daarna op de knop bovenaan: annulatie door klant of verwijder De klant wordt hiervan niet automatisch op de hoogte gebracht.
    • Melding laatste tickets

      Wanneer een voorstelling bijna uitverkocht is, kan het handig zijn om potentiële bezoekers hierover te informeren bij het bestellen van de tickets in de shop. In Delphi kun je deze melding 'Laatste tickets' sturen, afhankelijk van het zaalplan, ...
    • Anonieme tickets terugnemen

      Verwijderen van tickets die voor een anonieme klant geboekt zijn, kan op dezelfde manier als bij andere klanten. Een anonieme klant vind je niet terug in het klantenbestand. Hierdoor moet je de reservatie zelf terugvinden via de lijst van ...
    • Tickets omboeken naar andere datum

      Als je tickets wil omboeken naar een andere datum kan dat. Het is niet nodig om een volledige bestelling te verplaatsen. Dat kan ook met één ticket. Je moet hiervoor 3 stappen doorlopen. Zoek de tickets die omgeboekt moeten worden. Annuleer de ...