Melding laatste tickets

Melding laatste tickets

Wanneer een voorstelling bijna uitverkocht is, kan het handig zijn om potentiƫle bezoekers hierover te informeren bij het bestellen van de tickets in de shop. In Delphi kun je deze melding 'Laatste tickets' sturen, afhankelijk van het zaalplan, producties of voorstelling.

Standaardinstelling per zaal

De standaarddrempel voor de 'Laatste tickets'-melding kan per zaal ingesteld worden. Dit betekent dat je per zaal kunt bepalen bij hoeveel resterende tickets de melding wordt getoond. Bijvoorbeeld, in de ene zaal kan de drempel ingesteld worden op de laatste 10 tickets, terwijl in een andere zaal de melding pas bij de laatste 50 tickets verschijnt.

Aanpassen op productie- of voorstellingsniveau

Het is mogelijk om de drempelwaarde van de 'Laatste tickets'-melding te overschrijven op het niveau van een specifieke productie of voorstelling. Dit kan bijzonder nuttig zijn voor producties of voorstellingen die naar verwachting sneller uitverkocht zullen zijn. Door een aangepaste drempelwaarde in te stellen, kun je het publiek aansporen snel te handelen.

Hoe pas je de drempel aan?

Volg deze stappen om de drempel voor de 'Laatste tickets'-melding aan te passen:

  1. Log in op Delphi.
  2. Navigeer naar het zaalplan, de productie of de specifieke voorstelling waarvoor je de instellingen wilt aanpassen.
  3. Zoek naar de instelling 'Drempel laatste tickets'.
  4. Voer het aantal tickets in waarbij de melding moet beginnen. Laat dit veld leeg als de standaardinstellingen van de zaal gebruikt moeten worden. Op een zaalplan is het een verplichte waarde.
  5. Sla de wijzigingen op.

Voorbeeld

Stel, je hebt een voorstelling op zaterdag die populairder is en je verwacht dat deze sneller zal uitverkopen. Je kunt besluiten om de drempel voor de 'Laatste tickets'-melding te verlagen naar 20 tickets om een gevoel van urgentie te creƫren.

    • Related Articles

    • Tickets annuleren

      Ga naar een bestelling, of zoek het ticket terug via de klantenfiche Selecteer het ticket (of meerdere tickets) Klik daarna op de knop bovenaan: annulatie door klant of verwijder De klant wordt hiervan niet automatisch op de hoogte gebracht.
    • Tickets afleveren

      Het aanpassen van de manier waarop tickets afgeleverd worden kan door de beheerder van het theater zelf worden aangepast. Ga hiervoor naar het menu "Config / Levertype". Je kan volgende opties meegeven aan de levertypes: Prijs: je kan een bepaalde ...
    • Afdrukken van tickets

      We streven ernaar om zo weinig mogelijk papier te gebruiken bij het aanbieden van Rood Fluweel. Maar tickets is nu één ding dat niet zomaar kan worden achterwege laten. Niet enkel de bezoekers vinden het belangrijk om nog iets in hun handen te ...
    • Anonieme tickets terugnemen

      Verwijderen van tickets die voor een anonieme klant geboekt zijn, kan op dezelfde manier als bij andere klanten. Een anonieme klant vind je niet terug in het klantenbestand. Hierdoor moet je de reservatie zelf terugvinden via de lijst van ...
    • Tickets omboeken naar andere datum

      Als je tickets wil omboeken naar een andere datum kan dat. Het is niet nodig om een volledige bestelling te verplaatsen. Dat kan ook met één ticket. Je moet hiervoor 3 stappen doorlopen. Zoek de tickets die omgeboekt moeten worden. Annuleer de ...