Meerdere ticketprinters

Meerdere ticketprinters

Om tickets af te drukken heb je minstens één printer nodig.  We ondersteunen verschillende configuraties. Ook meerdere printers.

Je kan op verschillende manieren omgaan met "verschillende printer". We raden aan om contact op te nemen met Rood Fluweel om de beste configuratie op te zetten.

Om een printer aan te sturen heb je een "print tool" nodig die is geïnstalleerd op de computer die aan de printer hangt.  Als je spreekt over een netwerk printer hebben we ook een actieve gebruiker nodig waar de print tool is opgestart.

De print tool connecteert op een wachtrij.  Een wachtrij is een plaats waar de printopdrachten wachten om afgehandeld te worden door de print tool.

Algemene wachtrij

De meeste theaters hebben slechts één wachtrij en één printer.  De print tool connecteert naar de wachtrij, en Delphi of de shop sturen de printopdrachten naar de wachtrij.

Je zou op meerdere computers (met elks een eigen printer) de print tool kunnen installeren.  Het zijn de print tools die dan om het eerste het bericht van de gezamelijke wachtrij zullen trachten op te vangen.  In praktijk is dat meestal de eerst opgestarte print tool.

Afhankelijk van welke computer een printtool heeft opgestart, kan je "besturen" waar je wil afdrukken.

Wachtrij per printer

Als alternatief op de algemene wachtrij kunnen we een wachtrij per printer aanbieden. De "printtool" bij de printer dient dan de correcte printer (namespace) geconfigureerd te hebben.

Als er meerdere wachtrijen zijn, kan je de voorkeurprinter van een gebruiker aanpassen in Delphi.

Als u deze setup wenst, dient u Rood Fluweel te contacteren.  Wij doen dan de setup van de wachtrijen voor u.

    • Related Articles

    • Meerdere tickets op één pagina

      In tegenstelling tot de "print at home tickets" gaat de print tool één ticket per pagina afdrukken. Dat is niet altijd gewenst indien je grote pagina's gebruikt. Tickets kunnen ook op kleiner formaat worden afgedrukt. Kijk de instellingen van je ...
    • Tickets annuleren

      Ga naar een bestelling, of zoek het ticket terug via de klantenfiche Selecteer het ticket (of meerdere tickets) Klik daarna op de knop bovenaan: annulatie door klant of verwijder De klant wordt hiervan niet automatisch op de hoogte gebracht.
    • Testen met je eigen e-mailadres dankzij "plus addressing"

      Wist je dat je makkelijk nieuwe klanten kan “nabootsen” zonder telkens een ander e-mailadres te moeten gebruiken? Met plus addressing (ook wel subaddressing genoemd) kan je achter je eigen e-mailadres extra tekst toevoegen. Hoe werkt het? Je neemt je ...
    • Promotiecodes aanmaken en gebruiken

      Met promotiecodes kan je klanten korting geven of speciale acties aanbieden in je ticketshop. Binnen Rood Fluweel kan je dit eenvoudig zelf beheren. Soorten promotiecodes Er zijn twee types promotiecodes: Herbruikbare codes: kunnen door meerdere ...
    • Bezoekers van bepaalde productie of voorstelling

      Om een export van de klanten te hebben die komende productie komen, surf je naar https://delphi.roodfluweel.be/Theater Helemaal rechts heb je een rood icoontje "bezoekers" Die lijst heeft de mensen die zijn opgegeven voor jou productie én ook de ...