Anonieme klanten

Anonieme klanten

Een anonieme klant wordt in theaters ook wel eens binnenloop of kassaverkoop genoemd. 

Het zijn klanten waarvan je geen gegevens gaat opvragen. Die enkel een ticket wil en zo snel mogelijk geholpen moet worden.

Er zijn een aantal voor de hand liggende verschillen met gewone klanten:

  • Aan gewone klant heeft een naam en misschien nog meer gegevens.  Hierdoor kan je hem nadien opnieuw uitnodigen.
    Een anonieme klant daar'n tegen heeft geen gegevens.  Hierdoor krijgt hij geen klantenfiche
  • Alle voordelen van klanten effectief aan te maken (omwille van marketingdoeleinde of historische doeleinden) heb je niet bij anonieme klanten.
  • Anonieme klanten kan je niet "aanmaken".  Bekijk het alsof je tickets boekt zonder een klant op te geven.

Tips voor gevorderden:

  • een ticket boeken voor een anonieme klant is korter dan voor een normale klant
  • tickets geboekt door een anonieme klant staan steeds op betaald
  • anonieme klanten zijn de ideale manier om snel tickets te verkopen aan de kassa, zonder alle gegevens te moeten noteren.
    • Related Articles

    • Hoe kan ik een kaart voor een anonieme gebruiker op betaald zetten?

      Omdat anonieme gebruikers anoniem zijn, weet je ook niet op wie je moet wachten om geld te ontvangen. Het zou betekenen dat je een administratie naast Rood Fluweel zou moeten beginnen voeren. En dat is niet helemaal de bedoeling. Daarom zijn tickets ...
    • Anonieme tickets terugnemen

      Verwijderen van tickets die voor een anonieme klant geboekt zijn, kan op dezelfde manier als bij andere klanten. Een anonieme klant vind je niet terug in het klantenbestand. Hierdoor moet je de reservatie zelf terugvinden via de lijst van ...
    • Klanten exporteren

      Er zijn 2 manieren om uw klantgegevens te te exporteren Via het klantenscherm Surf naar het klantenscherm. Rechts bovenaan vindt u een knop "export". Klik daarop en dan op Excel of CSV. Alle klanten per productie Ga naar voorstellingen / producties ...
    • Klanten samenvoegen

      Wanneer 2 klanten worden samengevoegd, worden alle gegevens, tickets, reservaties, betalingen, ... samengevoegd tot één klant. Hoe werkt dit Op het detailscherm van een klant, heb je een tabbladje "sanenvoegen". Je markeert eerst de klant die mag ...
    • Geld terugbetalen aan klanten via PAY

      Dit artikel is bedoeld voor mensen die geld moet terugbetalen aan klanten, maar het geld werd reeds aan jullie uitbetaald. Je kunt zelf een "top-up" uitvoeren. Dat kan je door een bedrag over te maken naar derdengeldenrekening bij PAY. Dit moet wel ...