Abonnementen

Abonnementen

Omdat er op zoveel verschillende manieren over abonnementen wordt gepraat, hebben wij de meest universele manier gezocht. 

Abonnementen definiëren wij als volgt:

  • op voorhand gekocht
  • bundel van blanco tickets
  • die recht geven op een reservering

Een abonnement heeft een vervaldatum. Je kan het een beetje vergelijken met een "NMBS go pass10" waar je 10 ritten op voorhand betaald, maar je weet nog niet wanneer je ze juist gaat gebruiken.

Elk blanco ticket binnen een abonnement kan bepaalde beperkingen hebben (1 voorstelling, een bepaalde productie, ...)  De betaling van het abonnement activeert de blanco tickets voor de klant. Eén persoon kan meerdere abonnementen op zijn naam hebben staan.

De klant kan zelf via de shop de blanco tickets inwisselen.  Indien hij nog voldoende blanco tickets heeft, wordt er automatisch de optie gegeven om met het abonnement te betalen.

Exclusieve voorverkoop

Als u klanten met abonnementen toegang wil geven om reeds tickets te boeken voor hun abonnement, voordat de verkoop publiek van start gaat, kan dat. Dit is wat wij een "exclusieve voorverkoop" noemen.

Dit kan gebruikt worden om bijvoorbeeld abonnees de mogelijkheid te geven om als eerste een plaats te kiezen.

Hoe kan je dat instellen: geef een datum op bij een productie in het veld "Einde exclusief".  Elke abonnee, die is aangemeld zal nu de productie te zien krijgen. Mensen die geen abonnement hebben zullen de productie op de shop niet kunnen zien. Tot deze datum gepasseerd is. Dan is het automatisch zichtbaar voor iedereen.

Voorbeeld van exclusieve voorverkoop


Als je de exclusieve voorverkoop vanaf bvb 1 augustus wil starten, en vanaf 1 september iedereen mag boeken, dan moet je volgende waarden opgeven bij de productie:
  • startdatum online verkoop: 1 augustus
  • einde exclusieve voorverkoop: 1 september

Abonnementen aanpassen

Abonnementen kunnen op dit ogenblik niet door theaters zelf worden geactiveerd.  Contacteer ons om u hierbij te helpen.

Beperkingen en gevolgen

  1. Het configureren van een abonnement is voorlopig enkel mogelijk door medewerkers van Rood Fluweel.
  2. Het verkopen van een abonnement aan een klant is niet mogelijk in combinatie met het bestellen van tickets
  3. Het annuleren van een aankoop van 1 soort abonnement is voorlopig enkel mogelijk voor het volledig aantal abonnementen van die soort in de desbetreffende bestelling. Voorbeeld bestelling: - Abo mini kan enkel geannuleerd worden als alle 3 de abonnementen geannuleerd worden - abo 2015 kan direct geannuleerd worden.

  4. Een abonnement kan enkel geannuleerd worden indien nog geen enkel blanco ticket gebruikt is.
  5. Een bestelling (via de shop of Delphi) kan betaald worden via blanco tickets of standaard betalingen. Geen combinatie van beide.
  6. Het is niet mogelijk om nog tickets bij te boeken in een bestelling waar reeds met blanco tickets is betaald.
  7. Omdat blanco tickets reeds betaald zijn via de aankoop van het abonnement, wordt de prijs van het verkregen ticket op 0 gezet. Dit schept ook een duidelijk onderscheid tussen inkomsten via abonnementen en tickets.
  8. Wanneer een ticket betaald met een blanco ticket wordt geannuleerd, wordt het blanco ticket terug vrijgegeven en de prijs van het ticket terug hersteld.
    • Related Articles

    • Bestaande bestellingen betalen met abonnementen in Delphi

      Op het overzicht van een bestelling is er een knop “betaal met abonnement” (blauw aangeduid hieronder) beschikbaar indien alle tickets in de bestelling betaald kunnen worden met de nog beschikbare blanco tickets in alle abonnementen van de klant. ...
    • Beschikbare blanco tickets voor abonnementen van een klant raadplegen

      Indien een klant reeds een abonnement is toegekend, dan vindt u het overzicht van de klant onder de tab abonnementen een lijst met alle toegekende abonnementen. Deze lijst is telkens opgedeeld in: abonnement naam (oranje), blanco ticket naam, aantal ...
    • Een abonnement toewijzen aan een klant

      Op het overzicht van een klant (oranje) is er een tab Abonnementen (blauw). Hier vindt u alle aangekochte abonnementen van deze klant en de mogelijkheid om nieuwe abonnementen toe te wijzen. Als je op deze knop klikt, kom je op de aankoop pagina ...
    • Automatische e-mails na bestelling

      Bij het aanpassen van de e-mail templates, heb je verschillende bestelbevestigingen. Elke e-mail wordt voor andere redenen gebruikt. Welke e-mail wordt gestuurd bij de bevestiging van een bestelling. (de abonnementen variant staat tussen haakjes) ...