Omdat er op zoveel verschillende manieren over abonnementen wordt gepraat, hebben wij de meest universele manier gezocht.
Abonnementen definiëren wij als volgt:
Een abonnement heeft een vervaldatum. Je kan het een beetje vergelijken met een "NMBS go pass10" waar je 10 ritten op voorhand betaald, maar je weet nog niet wanneer je ze juist gaat gebruiken.
Elk blanco ticket binnen een abonnement kan bepaalde beperkingen hebben (1 voorstelling, een bepaalde productie, ...) De betaling van het abonnement activeert de blanco tickets voor de klant. Eén persoon kan meerdere abonnementen op zijn naam hebben staan.
De klant kan zelf via de shop de blanco tickets inwisselen. Indien hij nog voldoende blanco tickets heeft, wordt er automatisch de optie gegeven om met het abonnement te betalen.
Als u klanten met abonnementen toegang wil geven om reeds tickets te boeken voor hun abonnement, voordat de verkoop publiek van start gaat, kan dat. Dit is wat wij een "exclusieve voorverkoop" noemen.
Dit kan gebruikt worden om bijvoorbeeld abonnees de mogelijkheid te geven om als eerste een plaats te kiezen.
Je kan de functie "abonnementen" zelf activeren bij de instellingen. Enkel beheerders van de organisatie kunnen dit activeren en instellen.
Eenmaal dit actief staat, krijg je een extra menu item dat toelaat om de abonnementen zelf aan te maken, aan te passen of stop te zetten.
Het annuleren van een aankoop van 1 soort abonnement is voorlopig enkel mogelijk voor het volledig aantal abonnementen van die soort in de desbetreffende bestelling. Voorbeeld bestelling: - Abo mini kan enkel geannuleerd worden als alle 3 de abonnementen geannuleerd worden - abo 2015 kan direct geannuleerd worden.